ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
مقاوم سازی مسکن روستایی محلات

۰۹:۵۷ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

مقاوم سازی مسکن روستایی محلات

عصر بازآفرینی: ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات برای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی شهرستان محلات پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا،  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلاتبا بیان اینکه سهمیه تکلیفی مقاوم سازی منازل روستایی محلات امسال 55واحد است گفت: 6میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات صرف بهسازی و استحکام 26واحد مسکونی فرسوده به متقاضیان پرداخت شده است.

 پادگانه افزود: برای مقاوم سازی هر واحد روستایی ضمن ارائه خدمات مشاوره، نقشه برداری، صدور پروانه و نظارت کارشناسی ٢٥٠میلیون ریال تسهیلات کم بهره به منقاضیان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: برای متقاضیان ساخت واحد مسکونی مقاوم که فاقد زمین بودند در سال گذشته 57قطعه زمین به وسعت هر قطعه 250تا300 متر در روستاهای لریجان، خرم و نخجیر تامین و واگذار شده است. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات گفت: این زمین ها با اولویت متقاضیانی که به روستا مهاجرت می کند و مسکن ندارند، واگذار می شود.

پادگانه اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی در قالب طرح نوسازی با هدف بهبود کیفیت و استحکام بنای ساختمانی و افزایش افزایش ایمنی، بهداشت، رفاه و آسایش مردم پرداخت می شود.

وی افزود: در مجموع 30روستا در محلات دارای بافت فرسوده است که با درخواست مالکان تسهیلات برای مقاوم سازی این سازه ها پرداخت می شود.

مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی یکی از نیازهای جدی است که تلاش هر چه بیشتر در این زمینه را می‌طلبد و گامی مهم برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان است.

نام
نظر شما