ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
50 درصد پیشرفت فیزیکی طرح ساخت نهاد توسعه محله اراک

۱۴:۳۹ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

50 درصد پیشرفت فیزیکی طرح ساخت نهاد توسعه محله اراک

عصر بازآفرینی: مدیربازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح «ساخت نهاد توسعه محله» در کوی امام علی (ع) اراک به عنوان طرح نمونه کشوری با سه میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از آریا، مجید موزونی افزود: طرح نهاد توسعه محله فوتبال از جمله طرح های نمونه کشور است که به منظورهم افزایی مادی و معنوی برای مشارکت هرچه بیشتر شهروندان ساکن در محله فوتبال اراک در حال انجام است.


وی اظهار داشت: سند بازآفرینی محله از طریق راه اندازی نهاد توسعه محله با شناسایی محدوده های ناکارآمد هدفگذاری و برنامه ریزی شده است.


مدیربازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در اجرای این طرح برخی از نهادهای مردمی و شهرداری اراک در حال سازماندهی عمران و بهسازی محله فوتبال هستند.


موزونی افزود: این نهاد توسعه پس از راه اندازی تلاش می کند مشارکت تمامی ذینفعان در تصمیم گیری برای توسعه محله را جذب و اقداماتی در ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را پیگیری تا کاستی ها شناسایی شود.


مدیربازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: نهاد توسعه محله با هدف نقش آفرینی تمامی دستگاه‌ها، بخش‌ها، خیران و به ویژه مردم در اجرای طرح‌های محلات به وجود آمده است.


مدیربازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: امید است با تجاربی که در اراک به دست می آید بتوان آن را به سایر استان ها تعمیم داد و این نهاد به عنوان بازوی مشارکتی شهری در برنامه‌های بازآفرینی مورد استفاده قرار گیرد.


موزونی افزود: شاکله اصلی این طرح، شهروندان هستند و با توجه به نقش شهرداری در هماهنگی برنامه‌های اجرایی بازآفرینی و مدیریت شهری، این نهاد می تواند از ظرفیت شهرداری ها استفاده کند.


استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و هشت و نیم درصد از مساحت این استان را بافت های فرسوده و نارکارآمد تشکیل می دهد.

برچسب ها:

اراک ،شهرسازی ،بازآفرینی 
نام
نظر شما