ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
هرمزگان جزء 3 استان پر خطر کشور در زمینه زلزله است

۱۱:۰۱ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۸

هرمزگان جزء 3 استان پر خطر کشور در زمینه زلزله است

عصر بازآفرینی: تکریمیان با بیان اینکه هرمزگان جزء سه استان پرخطر کشور در زمینه زلزله محسوب می شود، گفت: مولفه های خطر آفرین در کاهش خسارت و تلفات زمین لرزه با جدیت در انجام پروژه ها و طرح ها مورد بررسی قرارگیرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از شبستان،  «علی تکریمیان» در کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل عنوان کرد: بلایای طبیعی از چالش های اصلی كشورهای گوناگون محسوب می شود كه جدای از مرگ و میر، آسیب های جدی اقتصادی را به دنبال داشته و دستاورد های توسعه ای را خنثی می كند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مقابل بلایای طبیعی همواره باید حساس و آماده بود، افزود: تهدید جدی، زمان كوتاه برای تصمیم گیری و عنصر غافلگیری از ابعاد مهم بلایای طبیعی است.

 

این مقام مسئول توضیح داد: مقاوم سازی ساختمان ها، تقویت سازه های ساختمانی و استفاده مناسب از تحقیقات در حوزه زمین شناسی و اقلیمی از جمله مولفه های مهمی است كه در كاهش خسارت و تلفات زمین لرزه ها مورد اهمیت است.

 

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: استان هرمزگان با داشتن گسل های خطرناك جزء سه استان نخست كشور در زمینه زلزله محسوب می گردد، از غرب تا شرق هرمزگان را 33 گسل در بر گرفته كه گسل زاگرس فعال ترین آنهاست و نیاز به انجام مطالعات دقیق با عنوان تدقیق گسل ها و مشخص نمودن حریم آن ها در شهر بندرعباس دارد.

 

تکریمیان یادآور شد: مطابق بررسی های به عمل آمده توسط معاونت باز آفرینی شهری و مسكن، بیش از 43 درصد از  شهر  بندرعباس جز بافت فرسوده و اسكان غیر استاندارد محسوب می شود. بر همین اساس نیاز است اقدامات اساسی در خصوص باز آفرینی شهری به معنای خاص و مقاوم سازی ساختمان های حساس و مهم در سطح شهر بندرعباس صورت گیرد.

 

وی تشریح کرد: در همین راستا شهر بندرعباس به عنوان پایلوت باز آفرینی شهری انتخاب شده است و در مرحله نخست دو محله(چاهستانی ها و شهرك توحید ) مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

تکریمیان افزود: در حال حاضر نیز در محله چاهستانی عملیات باز آفرینی صورت می گیرد و بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

 

تکریمیان در پایان خاطر نشان ساخت: عقل سلیم حکم می کند با توجه به وجود گسل های توانمند در استان هرمزگان هیچ ناحیه ای را امن فرض نکرده و بهترین تدبیر که طراحی ایمن در برابر زلزله در ساخت و سازهاست سرلوحه امر قرار دهیم.

برچسب ها:

هرمزگان ،زلزله 
نام
نظر شما