ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اجرای ۱۶ طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان مرکزی

۱۱:۲۳ | ۱۳۹۷/۱۲/۱۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت:

اجرای ۱۶ طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان مرکزی

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طی چهار دهه اخیر در حوزه شهرسازی و معماری، ۱۶ طرح توانمندسازی، ساماندهی و بهسازی بافت‌های فرسوده در استان مرکزی تهیه و اجرا شده است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از خبرگزاری مهر، احمد مرزبان، اظهار داشت: سه مأموریت اصلی شامل شهرسازی، ساخت و توسعه راه‌ها، مسکن و بازآفرینی شهری بر عهده اداره کل راه و شهرسازی در استان‌ها است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: تاکنون ۱۰ طرح توسعه و عمران در ۷ شهرستان، ۳۲ طرح جامع و ۳۲ طرح تفصیلی برای استان و نقشه پهنه بندی زلزله در استان مرکزی تهیه، انجام و پیگیری شده است.

مرزبان خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای ۲۴ هزار مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و واگذاری آنها به واجدین شرایط از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره کل به شمار می‌رود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: از رقم ۲۴ هزار واحد مسکونی که مقرر بوده در استان مرکزی و شهرهای مختلف بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث شود، فقط ۶۶۳ واحد باقی مانده، که از این رقم ۶۶۳ واحد نیز ۴۳۱ واحد مربوط به شهر جدید امیر کبیر است که با حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

وی در ارتباط با توسعه راه‌های استان مرکزی بیان داشت: تاکنون ۲۰۹ کیلومتر آزادراه، ۴۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی و سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با داشتن شش هزار و ۴۰۹ کیلومتر انواع راه‌های مواصلاتی، شامل راه‌های اصلی، آزادراهی، بزرگراهی و روستایی یکی از پرترددترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

برچسب ها:

بازآفرینی ،شهرسازی 
نام
نظر شما