ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
۶۰ درصد مدارس بروجرد فرسوده است

۱۵:۴۵ | ۱۳۹۸/۰۲/۱۸

۶۰ درصد مدارس بروجرد فرسوده است

عصر بازآفرینی: مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: قریب به ۶۰ درصد مدارس بروجرد بافت فرسوده‌ای داشته و از استحکام لازم برخوردار نیستند.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، محمد مهرافزون ظهر امروز در دیدار فرهنگیان با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: بافت حدود ۶۰ درصد مدارس بروجرد فرسوده بوده و بنای این  واحدهای آموزشی استحکام لازم را ندارد.

وی عنوان کرد: در حالی بسیاری از مدارس فرسوده بروجرد بایستی تخلیه شوند که نبود اعتبار و فضای آموزشی کافی موجب شده دانش آموزان همچنان در این فضاهای فرسوده مشغول به تحصیل باشند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد از کمبود نیروی انسانی و منابع مالی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: تنها در مقطع ابتدایی به حدود  ۲۷۰ معلم دیگر نیاز است.

مهرافزون خاطرنشان کرد: در حوزه مشکلات مالی نیز باید گفت که مدارس ما خالی از سرانه بوده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی از نپرداختن مطالبات فرهنگیان به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود یاد و تاکید کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی و نظام حقوق فرهنگیان یکی از مطالباتی این است که مسوولان امر باید در این باره چاره‌اندیشی کنند.

این مسوول با اشاره به فرسودگی قریب به ۶۰ درصد مدارس بروجرد، تصریح کرد: در حالی بسیاری از این مدارس باید تخلیه شوند که نبود اعتبار و فضای آموزشی کافی موجب شده دانش‌آموزان به ناچار همچنان در این مدارس مشغول به تحصیل باشند.

مهرافزون در خصوص مشکل سیستم‌های گرمایشی مدارس گفت: در صورتیکه برای رفع این معضل چاره‌اندیشی نشود، در ابتدای سال تحصیلی آینده با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی از کمبود امکانات و تجهیزات در واحدهای آموزشی به ویژه در هنرستان‌ها به عنوان یکی دیگر از مشکلات و کاستی‌هایی یاد کرد که آموزش و پرورش با آن‌ها دست به گریبان است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در کنار همه مشکلات و کاستی‌های یاد شده، سیل فروردین ماه امسال نیز مزید بر علت شده و در حالی قریب به ۵ میلیارد تومان خسارت به واحدهای آموزشی و اداری وارد کرد که تاکنون خبری از تخصیص اعتبارات از سوی نوسازی مدارس نیست.

مهرافزون در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه‌هایی از موفقیت‌های به دست آمده اشاره و خاطرنشان کرد: کسب ۶۲ رتبه استانی المپیادهای علمی و رشد ۱۰ درصدی در این زمینه، میزبانی جشنواره استانی خوارزمی برای نخستین بار و کسب ۵۴ رتبه استانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز از آن جمله است.

وی ادامه داد: کسب مقام‌های استانی و کشوری در مسابقات فرهنگی، علمی، ورزشی و  شرکت ۷ هزار نفر از دانش‌آموزان در مسابقات قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم از دیگر موفقیت‌ها و فعالیت‌های انجام شده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما