ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اختصاص 374 میلیارد به بازآفرینی کهگیلویه و بویراحمد

۱۶:۲۹ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۲

/گزارش خبری/

اختصاص 374 میلیارد به بازآفرینی کهگیلویه و بویراحمد

عصر بازآفرینی: معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 347میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی بافت های فرسوده شهری یاسوج،دوگنبدان و کهگیلویه در سال جاری اختصاص یافت. ررررررر

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، سید نوید موسوی با بیان اینکه 2هزار و ۸۲ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: در این مساحت 159 هزار نفر از جمعیت شهرهای مختلف استان از جمله یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

 وی با اشاره به پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون  بیش از یک هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در استان پرداخت شده است.

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه یکی از اولویت‌ های مهم اداره کل راه و شهرسازی  استان بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است، عنوان کرد: 13 منطقه بافت فرسوده در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در این استان احیا می شود.

 موسوی ادامه داد: هشت محله بافت فرسوده یاسوج، چهار منطقه شهر دوگنبدان و یک نقطه شهر دهدشت در این طرح احیا می شود.

 وی با بیان اینکه امسال 374 میلیارد ریال از محل تبصره 18 به بازآفرینی شهری به استان اختصاص داده شده است، گفت: این میزان اعتبار به سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت تخصیص داده شده است.

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه تا کنون از این میزان اعتبار 20درصد تخصص داده شده، ابراز کرد: این میزان اعتبار در قالب 24 طرح بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده است.

موسوی ادامه داد: امسال در شهر دوگنبدان 9 طرح بازآفرینی شهری در مناطق کمتر توسعه یافته شهر دوگنبدان  اجرا می‌شود.

وی افزود:این طرح ها شامل احداث  پارک محله ای سادات و رادک، ساخت دیوار حائل و پیاده راه محله لبنان، ساماندهی و کف سازی ورودی محله لبنان، ساخت پل ارتباطی محله سادات به رادک، بازگشایی معبر هشت متری حدفاصل خیابان شهید بشارت تا مسجد بیت العباس، طرح ساخت پارکینگ طبقاتی در محل ساختمان فرمانداری قدیم و بازگشایی معبر هشت متری خیابان شهید امینی به خیابان بشارت مسکونی و تجاری است.

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین 6 طرح در یاسوج از جمله پارک چشمه نباتی و بازآفرینی بازارچه دهدشت در دست اجرا خواهد بود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما