ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اختصاص ۲۸۰۰ سهمیه نوسازی بافت فرسوده در زنجان

۱۷:۴۰ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۴

/گزارش خبری/

اختصاص ۲۸۰۰ سهمیه نوسازی بافت فرسوده در زنجان

عصر بازآفرینی: معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲۸۰۰ سهمیه نوسازی بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، محسن محرمی‌یگانه، اظهار کرد: طرح اقدام، ملی سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل خانه‌دار شدن افراد است که در این رابطه سهمیه استان‌ها اعلام و اجرای این طرح در قالب‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این طرح از طریق سامانه‌های مربوطه انجام می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر این طرح در استان زنجان در مرحله تأمین زمین بوده و مناطقی از شهر برای این کار تعیین شده که شیوه کار در شهرها و جمعیت‌های مختلف متفاوت است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، سهمیه این استان برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را بیش از ۳۴۷۰ واحد برشمرد و گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۱۲۰۰ سهمیه به استان اختصاص یافته است.

این مسئول ادامه داد: ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی از مسئولیت‌های مهم راه و شهرسازی به‌شمار می‌رود که در این راستا ساخت ۲۸۰۰ واحد مسکونی در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت واحدها بر عهده دولت نیست، تصریح کرد: تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده از طریق ستاد بازآفرینی به متقضیان ارائه می‌شود و افراد خود مسئولیت ساخت را به عهده می‌گیرند.

محرمی‌یگانه با بیان اینکه مسئولیت طرح اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با بنیاد مسکن است، ابراز کرد: احتمال دارد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از مشارکت انبوه‌سازان استفاده شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما