ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
1000 سند روستایی و شهری در ساوه صادر شد

۱۲:۴۹ | ۱۳۹۷/۰۹/۲۷

1000 سند روستایی و شهری در ساوه صادر شد

عصر بازآفرینی: رئیس بنیاد مسکن ساوه گفت: یکهزار فقره سند منازل روستائی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر سال جاری در این شهرستان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، «اسماعیل کریمی» روز افزود: ‌ 150 فقره از این سندها در حوزه شهری و 850 فقره برای منازل روستایی صادر شده است.
وی توضیح داد: تامین مسکن محرومان یکی از برنامه های اولویت دار بنیاد مسکن ساوه است و در راستای تحقق این هدف‌ به 202 قطعه زمین متقاضیان واجد شرایط روستایی تسهیلات ویژه بهسازی مسکن تا سقف 250 میلیون ریال واگذار شده است.

رئیس بنیاد مسکن ساوه اظهار داشت: هشت میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات مقاوم سازی منازل در سال جاری به روستاییان این شهرستان پرداخت شده که در این راستا 35 واحد مسکونی روستایی در بخش های نوبران و مرکزی مقاوم سازی شده است.

کریمی ادامه داد: 600 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز در مدت یاد شده به متقاضیان پرداخت شده است.
وی افزود: این شهرستان روی گسل زلزله قرار دارد و بیشتر منازل روستایی آن نیز در زمره بافت فرسوده محسوب می شوند به همین دلیل بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی از امور ضروری است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه ادامه داد: سقف تسهیلات پرداختی در این زمینه برای هر خانواده 250 میلیون ریال است که در چهار مرحله و متناسب با پیشرفت در ساخت واگذار می شود ضمن اینکه برای ارایه این تسهیلات محدودیتی در تعداد متقاضیان وجود ندارد و حتی به ساکنان شهرهای زیر 25 هزار نفر مانند غرق آباد، نوبران و آوه نیز امکان بهره مندی از وام یاد شده وجود دارد.
کریمی افزود: طرح هادی روستای اکبرآباد قوشچی در بخش نوبران و روستاهای طرخوران، قلعک و عباس آباد نارباغی از توابع بخش مرکزی در دست اقدام است.
وی بیان کرد: طرح هادی در روستاهایی که دارای شرایط خاصی مانند تامین نشدن اعتبار در سال های گذشته، داشتن ساکنان دایمی و شرایط جمعیتی مانند روستاهای آقچه قلعه، فستق، کله دشت، بندنقین و دربند اجرا شده است.
رئیس بنیاد مسکن ساوه عملیات جدول گذاری، زیرسازی، محوطه سازی و آسفالت را از مهمترین فعالیت های صورت گرفته در روستاهای مورد اشاره عنوان کرد.
کریمی توضیح داد: اجرای طرح هادی ‌برای روستاهای آق کهریز، بالقلو، امام آباد، احمدآباد، میچینک، اکبرآباد، مرادخانلو و قردین نیز پیش بینی شده است.
وی افزود: روستای چمران از توابع بخش نوبران نیز با اعتبار یک میلیارد ریال برای محوطه سازی به استان معرفی شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساوه گفت: شماری از روستاهای مذکور به علت تخصیص ناکافی اعتبار در مرحله برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار برای اجرای طرح هادی هستند.
138 روستای شهرستان دارای طرح هادی است و به گفته مسئولان با فعالیت های عمرانی و ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی،‌ افزون بر 30 هزار روستایی ساکن شهرها در روند مهاجرت معکوس به زادگاه خود برگشته اند.

برچسب ها:

ساوه ،بنیاد مسکن ،مسکن 
نام
نظر شما