معابر همدان با ۲۰۰ هزار تن آسفالت بهسازی میشود
به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از تسنیم، علی رحیمی فر، با بیان این که شورا و شهرداری همدان به بهسازی و مرمت خیابانها و معابر سطح شهر توجه ویژه دارند اظهار داشت: این مطالبه مردم همدان است و شورا و مدیریت شهری تحقق مطالبات شهروندان را در دستور کار دارند.
وی افزود: در سال 97 به منظور بهسازی و ترمیم معابر شهر 99 هزار تن آسفالت در مناطق 4 گانه شهرداری همدان توزیع شد.
رحیمیفر با بیان این که هدفگذاری در سال گذشته 300 هزار تن بود گفت: اما قیمت قیر در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش 3 برابری داشت و برابر با قیمت ریالی 300 هزار تن آسفالت برای 100 هزار تن آسفالت هزینه شد. در واقع همان اندازه که برآورد مالی کرده بودیم هزینه شد، اما تنها یک سوم از برآورد 300 هزار تنی محقق شد.
وی با اعلام این که قیمت هر تن آسفالت در حال حاضر 390 هزار تومان است عنوان کرد: در سال 98 با افزایشی 2 برابری نسبت به سال گذشته 200 هزار تن آسفالت به بهسازی معابر همدان اختصاص یافته است.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: البته مقداری هم قیر یارانهای در اختیار شهرداری گذاشته میشود که آسفالت تهیه شده از آن با اولویت مناطق بازآفرینی مانند بافتهای فرسوده و حاشیه شهر باید استفاده شود.
رحیمی فر در رابطه با عمر مفید آسفالت ریخته شده در معابر شهر همدان هم گفت: عمر مفید آسفالت به میزان رفت و آمدی که بر روی آن صورت میگیرد بستگی دارد، اما اگر یک آسفالت از مواد استاندارد تهیه شده باشد و خوب هم ریخته شود باید 20 سال عمر کند.
وی با اشاره به این که عمر مفید آسفالت در سالهای اخیر با کاهش مواجه شده تصریح کرد: این امر دلایل متعددی دارد که از آن جمله میتوان به استاندارد نبودن قیر مصرفی اشاره کرد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان افزود: کیفیت مصالح به کار رفته شده در تهیه آسفالت، اجرا شدن صحیح روند پخت و تولید آسفالت نیز در کیفیت آن نقش دارند.
رحیمیفر تاکید کرد: از این موارد مهمتر بحث اجرا است که نیاز به مهارت و دقت بسیاری دارد. همچنین ممکن است معبری خوب زیرسازی نشده باشد که همه این موارد بر عمر آسفالت تاثیر میگذارند.
عضو شورای اسلامی شهر همدان در رد این شائبه که آسفالت بازیافتی کیفیت مناسب ندارد و عمر آن کوتاه است و به همین منظور نباید مورد استفاده قرار بگیرد هم اظهار داشت: این امر در بیشتر کشورهای دنیا اتفاق میافتد و دلیل آن بیش از آن که صرفه اقتصادی برای مدیریت شهری باشد بحث توجه به مسائل زیست محیطی است.
رحیمی فر افزود: باید توجه داشت برخی از سرمایههای ملی مانند انرژیهای فسیلی از جمله نفت تجدید پذیر نیستند و باید با وسواس در مصرف آنها عمل کرد.
وی تصریح کرد: جدا از این موضوع در آسفالت بازیافتی علاوه بر قیر مصالح سنگی آن از جمله شن و ماسه هم بازیافت میشود، که اگر بخواهیم از بازیافت آن عبور کنیم باید برای تولید این میزان شن و ماسه کوهها را تخریب کنیم و به طبیعت لطمه بزنیم.
رحیمیفر با اشاره این که بازیافت آسفالت با 3 هدف صرفه اقتصادی، جلوگیری از آسیب به محیط زیست و نیز حفظ سرمایههای ملی به ویژه انرژیهای تجدیدناپذیر صورت میگیرد عنوان کرد: برای بالا بردن کیفیت و طول عمر آسفالتهای بازیافتی به آن مواد افزودنی اضافه میشود.
وی تاکید کرد: این نوع آسفالت موارد استفاده خاص دارند و بیشتر برای آسفالت کوچه، پسکوچهها و لکهگیری به کار گرفته میشود.
- صدور گواهینامههای ماده 4 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری
- بررسی پیشنویس تصویبنامه هیات وزیران با حضور اعضای کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست
- نوسازی ۳۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده طی 2 سال
- تعاونیهای مسکن غیرمجاز شناسایی میشود
- تخصیص اعتبار به پروژه بازآفرینی سردشت، پیرانشهر و ارومیه
- آقای بانک مرکزی؛ مشکل ناترازی بانکها با مدیران فعلی حل نخواهد شد!
- افزایش تولید و عرضه ایران خودرو در کنترل بازار موثر است
- حمایت بازار سرمایه از شایسته سالارها
- چگونه نشان بین المللی بازرگانی پتروشیمی به ورطه نابودی کشیده شد +فیلم
- ردپای صهیونیسم بین الملل در صنعت خرده فروشی مواد غذایی
- خلل در آغاز فعالیت معادن فاریاب توسط کارگران بدون قرارداد!
- صدور مبلمان داخلی صادرات همت است
- قتل فرصت های شغلی و فرار سرمایه در کشور جدی است
- رسانه ستیز و رسانه گریز نباشیم
- آغاز به کار قرارگاه ملی امداد اجتماعی
- آدرس غلط به مال باختگان نیمایی برای حمایت از یک صرافی
- حمله سایبری به پایگاه خبری اقتصاد سالم
- تقدیر مدیرعامل آبفا خوزستان از گروه میهن
- تبدیل دانشگاه تهران به یک آموزشگاه یا موسسه فنی حرفه ای!
- بانکها حاضر نیستند خود را در توسعه ملی مشارکت دهند