آزادسازی بخشی از سواحل خزر و قلع و قمع سازههای غیرمجاز
به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از فارس، محمدرضا الهیار امروز در نشست اعلام جزئیات سیزدهمین همایش بینالمللی، سواحل، بنادر و سازههای دریایی اظهار داشت: این همایش از سال 1369 آغاز به کار کرد، تا کنون 12 دوره این همایش برگزار شده است و هر دو سال یکبار تکرار میشود.
وی با بیان اینکه همایش امسال روزهای 5 تا 7 آذرماه 97 در تهران برگزار میشود، گفت: سیزدهمین همایش بینالمللی سواحل، بنادر و سازههای دریایی با حضور متخصصان و دانشپژوهان داخلی و خارجی، دستگاههای اجرایی، مهندسان، سازندهها و تأمینکنندههای تجهیزات بندری برگزار میشود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی ادامه داد: این همایش فضایی برای تبادل تجربیات است و به ارتقاء پایه علمی صنعت در این حوزه کمک میکند.
وی با بیان اینکه دانش مهندسی بنادر، سواحل و سازههای دریایی جوان است، گفت: ایران با توجه به پتانسیل خوب خود در این حوزه چه توسط بخش خصوصی و چه توسط بخش دولتی رشد مناسبی داشته است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی تأکید کرد: در حوزه مهندسی سازههای دریایی رشد مناسبی داشتهایم، موقعیتمان مطلوب است از کشورهای منطقه جلوتر هستیم.
الهیار ادامه داد: در همایش امسال از 36 کشور دنیا نمایندگان حضور خواهند یافت.
وی با بیان اینکه از شاخصههای این همایش کاربردی بودن مقالات آن است، گفت: در حاشیه همایش نمایشگاه جانبی داریم که شرکتهای داخلی و خارجی توانمندی خود را ارائه میدهند.
وی بیان کرد: اتحادیه بنادر و لنگرگاهها، انجمن زیرساختهای حمل و نقل آبی، جهانی (پیانک)، آب و هواشناسی خزر، انجمن چراغهای دریایی جهانی و سازمان جهانی هواشناسی در کنار کمیسیون ملی یونسکو و انجمن جهانی هیدروگرافی از حامیان معنوی همایش هستند.
وی ادامه داد: انجمن زیرساختهای حمل و نقل آبی (پیانک) با بیش از 133 سال قدمت در بلژیک 25 عضو دارد که ایران بیست و دومین عضو آن انجمن است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی افزود: عضویت در پیانک مشکل است زیرا باید راهنماها و دستورالعملها در حوزه تخصصی مهندسی دریایی توسط اعضاء ارائه و از سوی انجمن پذیرفته شود.
الهیار تأکید کرد: ایران تنها کشور خاورمیانه عضو انجمن پیانک است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی در خصوص محورهای همایش بینالمللی سواحل، بنادر و سازههای دریایی گفت: مدیریت سواحل و بنادر، مهندسی فراساحل و خطوط لوله و محیط زیست و دریایی از محورهای این همایش است.
وی گفت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تنها طرح مدیریت سواحل در منطقه است که از اوایل دهه 80 آغاز شد و در سه مرحله به اجرا رسید که ادامه دارد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی با بیان اینکه این طرح به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید،گفت: مبنای طرح نقشههای یک بیست و پنجهزارم بود، جانمایی از نظر پتانسیلهای زیستمحیطی موضوعات سیاسی و امنیتی مبنا قرار گرفت و مقرر شد دستگاههای اجرایی استانها طرح را به صورت کلان اجرا کنند.
الهیار افزود: مطالعات پایلوت در هرمزگان آغاز شد، پدافند غیرعامل به آن اضافه شد و مناطق خاص مشخص شدهاند، به عنوان مثال منطقه گردشگری تفکیک مشخص شده است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی ادامه داد: در قالب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در سه سال اخیر 120 سازه غیرمجاز در سواحل با همکاری دستگاههای قضایی قلع و قمع شد و 40 کیلومتر آزادسازی سواحل رخ داد.
وی بیان کرد: همچنین در قالب تفاهمنامهای بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگلها و مراتع موضوع کاداستر مناطق ساحلی مطرح شد.
- آقای بانک مرکزی؛ مشکل ناترازی بانکها با مدیران فعلی حل نخواهد شد!
- افزایش تولید و عرضه ایران خودرو در کنترل بازار موثر است
- حمایت بازار سرمایه از شایسته سالارها
- چگونه نشان بین المللی بازرگانی پتروشیمی به ورطه نابودی کشیده شد +فیلم
- ردپای صهیونیسم بین الملل در صنعت خرده فروشی مواد غذایی
- خلل در آغاز فعالیت معادن فاریاب توسط کارگران بدون قرارداد!
- صدور مبلمان داخلی صادرات همت است
- قتل فرصت های شغلی و فرار سرمایه در کشور جدی است
- رسانه ستیز و رسانه گریز نباشیم
- آغاز به کار قرارگاه ملی امداد اجتماعی
- آدرس غلط به مال باختگان نیمایی برای حمایت از یک صرافی
- حمله سایبری به پایگاه خبری اقتصاد سالم
- تقدیر مدیرعامل آبفا خوزستان از گروه میهن
- تبدیل دانشگاه تهران به یک آموزشگاه یا موسسه فنی حرفه ای!
- بانکها حاضر نیستند خود را در توسعه ملی مشارکت دهند