منطقه ۱۷، رتبه چهارم بافتهای فرسوده در پایتخت
به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، امیر محسنی در حاشیه مراسم آغاز نوسازی ۲۶ پلاک فرسوده در منطقه ۱۷ که امروز با حضور اعضای شورای شهر و شهرداری تهران برگزار شد، گفت: میزان آسیب ها در منطقه ۱۷ بالا است و بافتهای فرسوده و ریزدانه ها هم از دیگر چالشهای منطقه قلمداد میشود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده امیدواریم ظرف چهار سال آینده شاهد تحول و رشد در منطقه باشیم.
وی افزود: منطقه ۱۷ حدود ۸۲۲ هکتار است که ۲۴۰ هکتار(۲۹ درصد) آن بافت فرسوده است. در همین زمینه نیز تمهیداتی برای نوسازی بافت فرسوده و اجرای طرحهای جدید در دستور کار قرار گرفته است و شهرداری تهران در این پروژهها بابت عوارض پولی دریافت نمیکند. همچنین ۲۰ میلیون تومان نیز تسهیلات برای نوسازی بافتهای فرسوده و نمای ساختمانها پرداخت میشود.
محسنی ادامه داد: امروز در قالب بازدید از پروژههای منطقه ۱۷، نوسازی ۲۶ پلاک فرسوده در قالب ۵۴ واحد در ۶ طبقه به همراه پارکینگ آغاز خواهد شد. این پروژه با زیربنای ۴۵۰۰ متر در اسفندماه به اتمام خواهد رسید.
وی تاکید کرد: طبق آمار صدور پروانه ساختمانی برای ۸۰ واحد ۷ روزه صادر شد و میانگین صدور پروانه در منطقه ۱۷، ۲۸ روزه است. برای حل مشکل پارکینگ در منطقه نیز احداث پارکینگ با همکاری شهروندان انجام شده است. در واقع سند ۵۰۰ پارکینگ برای شهروندان صادر شده که رقم ساخت هر پارکینگ ۳۸ میلیون تومان است.
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به تراکم جمعیتی این منطقه گفت: منطقه ۱۷ در بافت فرسوده رتبه چهار را به خود اختصاص داده و منطقه ۱۷ در شاخص رفاه در رتبه ۲۲ قرار گرفته است همچنین در موضوع فقر در رتبه ۱۵ قرار دارد. تمرکز بر نگهداشت شهر، فعال شدن منابع درآمدی همچنین تعیین تکلیف پروژههای نیمهتمام از اولویتهایی است که در برنامه ۴ ساله شهرداری منطقه ۱۷ مورد توجه قرار دارد که به این اولویتها باید نوسازی بافت فرسوده همچنین مشارکت شهروندان نیز اضافه شود.
وی افزود: با برنامهریزی انجام شده رنکینگ جرمخیزی در این منطقه کاهش پیدا کرده و طبق آمار نیروی انتظامی جرمخیزی منطقه ۱۷ در ۱۱ پهنه جرمخیزی تهران رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داده است و منطقه ۱۷ از کمجرمترین مناطق تهران محسوب میشود.
محسنی درباره اهداف چهارساله شهرداری منطقه ۱۷ نیز گفت: در حال حاضر ۲۰ مرکز فرهنگی - تفریحی در منطقه داریم که باید تا سال ۱۴۰۰ تعداد این مراکز به ۴۰ مرکز برسد که قطعا این اتفاق شدنی است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای منطقه ۱۷ با عنوان منطقهای با مساحت کم و تراکم جمعیتی بالا تردد بسیار خودروهاست که برخی از آنها به عنوان تردد و سفرهای بین شهری، شهروندان برای دسترسی به بازارهای تجاری سطح منطقه تعلق دارد و احداث جایگاههای سوخت کوچک مقیاس در محلات سطح منطقه، یکی از اقداماتی است که برای این مشکل طراحی و اجرا شده است. با توجه به ضوابط و استانداردهای مورد نیاز از قبیل استانداردهای ایمنی و آتشنشانی، محیط زیست، دکلها، پستها و خطوط فشار قوی برق و پلههای زیرگذر و روگذر و حریم خطوط راهآهن مقرر شده است که چهار جایگاه احداث شود و در حال حاضر کلنگ احداث یک جایگاه واقع در خیابان مسجد زده شده است.
محسنی تصریح کرد: مجموعه آبی دارالشهدا، مجموعه شهربازی دارالشهدا، بوستانهای نوجوان و بهاران، کمپهای ورزشی زمین تهران همچنین پروژه رفاهی - تجاری دارالشهدا از دیگر پروژه های منطقه ۱۷ است.
- آقای بانک مرکزی؛ مشکل ناترازی بانکها با مدیران فعلی حل نخواهد شد!
- افزایش تولید و عرضه ایران خودرو در کنترل بازار موثر است
- حمایت بازار سرمایه از شایسته سالارها
- چگونه نشان بین المللی بازرگانی پتروشیمی به ورطه نابودی کشیده شد +فیلم
- ردپای صهیونیسم بین الملل در صنعت خرده فروشی مواد غذایی
- خلل در آغاز فعالیت معادن فاریاب توسط کارگران بدون قرارداد!
- صدور مبلمان داخلی صادرات همت است
- قتل فرصت های شغلی و فرار سرمایه در کشور جدی است
- رسانه ستیز و رسانه گریز نباشیم
- آغاز به کار قرارگاه ملی امداد اجتماعی
- آدرس غلط به مال باختگان نیمایی برای حمایت از یک صرافی
- حمله سایبری به پایگاه خبری اقتصاد سالم
- تقدیر مدیرعامل آبفا خوزستان از گروه میهن
- تبدیل دانشگاه تهران به یک آموزشگاه یا موسسه فنی حرفه ای!
- بانکها حاضر نیستند خود را در توسعه ملی مشارکت دهند